Suku nettiin ?

Täällä voit jutella kaikesta maan ja taivaan välillä. Muistathan kuitenkin asiallisen käytöksen!
Kaisa Nurhonen
Viestit: 728
Liittynyt: 07.03.2010 15:56

Suku nettiin ?

Viesti Kirjoittaja Kaisa Nurhonen » 02.09.2013 11:01

Millaisia rajoituksia on suvun nettiin panemisella? Haaveilen, että voisin laittaa pari sukua nettiin määräajaksi, palvelin on valmiina. Onko vuosi 1913 rajana, vai saako jo kuolleet laittaa mukaan, siis ne, jotka tiedän kuolleeksi. Aion poistaa kirjoittamani "asui siellä ja täällä..." tarinat pois eli nettiin tulisi vain runko: ensin oli Taulu 1: Olli ja Maria ja heillä olivat lapset Anna, Kaisa, Olli ja Ville. Olen suhtautunut neutraalisti syntyneiden lasten vanhempiin eli poistanut mahdollisuuden tirkistellä onko kysymykseesä avioliitossa tai aviottomana syntynyt lapsi, merkitsin isän N.N.-merkillä, jos häntä ei löytynyt ja kun merkintänä on "isä lieneen Kalle", niin oletan, että pappi on merkitessään tiennyt asian "lienee"-todennäköisyydellä, sillä samalla, jolla avioliitossakin.

taltta
Viestit: 473
Liittynyt: 27.06.2008 01:05

Re: Suku nettiin ?

Viesti Kirjoittaja taltta » 06.09.2013 12:54

Hei, itse ainakin suhtaudun varauksella minkään laittamiseen nettiin määräajaksi, koska aineistolla on taipumusta jäädä nettiin ja pysyä siellä vaikka miten pitkään. Joku sen kaiken kuitenkin kopioi ja säilyttää (ja sisällyttää omille sivuilleen). Tilanne on toinen, jos aineisto on siellä salasanan takana olevilla sivuilla ja jaat salasanaa vain ko. sukulaisille / rajatulle syhmälle ja tarvittaessa voit muuttaa salasanan toiseksi. (Ns. htaccess on eräs yleinen tapa tuo toteuttaa)

Mm. omien tutkimustulosten omistusoikeudesta (esim. Geni):
http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=28750
Käytännesäännöistä
http://suku.genealogia.fi/forumdisplay.php?f=99

t.taltta

Kaisa Nurhonen
Viestit: 728
Liittynyt: 07.03.2010 15:56

Re: Suku nettiin ?

Viesti Kirjoittaja Kaisa Nurhonen » 07.09.2013 13:33

Ymmärsin. Se on sitä samaa kuin juuri nyt julkisuudessa. Salasanapalvelu on tietenkin mahdollinen. En itse suhtaudu kovinkaan omistavasti keräämääni tietoon vaan toivon, että joku muu jatkaa työtäni.

Vastaa Viestiin