Tarkistuspyyntö Padasjoelta

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
Jemina
Viestit: 63
Liittynyt: 29.07.2007 12:17

Tarkistuspyyntö Padasjoelta

Viesti Kirjoittaja Jemina » 09.07.2008 19:58

Voisiko joku tarkistaa Padasjoen syntyneistä, ketkä olivat Rauha Kristina (Pusa?) s.10.3.1891 Padasjoki vanhemmat. Olen yrittänyt löytää häntä Digiarkiston rippikirjoista.

think
Viestit: 15
Liittynyt: 23.08.2008 20:17

Re: Tarkistuspyyntö Padasjoelta

Viesti Kirjoittaja think » 24.08.2008 15:04

Skannaan Lahden kirjastolla ja katsoin tarvitsemasi tiedot korteilta.
Rauha Kristina Pusa , isä f t f Kaplan Wiktor Pusa, äiti Lovisa Johanna Schönberg, Maakeski Pekkala tai Pekkola
Syntyneitten luettelossa on Pusa ollut myös kirjurina omalle lapselleen ja mm. edeltävälle, koska Padasjoen ylimääräiset papit luettelossa (Genealogian sivustolta): Viktor Pusa oli vt. kappalainen (1889 -92)

Rippikirjan sivulta 233 löytyy Lovisa Johanna Schönberg s. 13.4.1858 (Kronstadt), oli vihitty ensin kappalainen Jacob Lievon kanssa, joka kuoli ilm. 1889 ja Viktor Pusa s. 8.10.1958(Urdiala) tuli Urdialasta kaiketi Urjalasta joulukuussa1889 ja menivät naimisiin: Vihittyjen luettelossa 23.5.1890 Johanna Lovisa Lievo, Kaplans enka ja Wiktor Pusa, Näders Predikant,, molemmat Maakeski Pekkala. 30.8.1892 siirtyivät Rautjärvelle. Vaikuttaa mielenkiintoiselta tutkimuskohteelta!
Jos haluat kuvatiedostot näistä sivuista siis rippikrja, vihityt ja kastetut voin lähettää sähköpostiisi, jos laitat yhteystietosi.

Jemina
Viestit: 63
Liittynyt: 29.07.2007 12:17

Re: Tarkistuspyyntö Padasjoelta

Viesti Kirjoittaja Jemina » 26.08.2008 21:05

Kiitos tiedoistasi. Minulla on mennyt aika television ostossa, enkä ole lukenut muutamaan päivään tätä palstaa, joten huomasin vastauksesi vasta nyt. Sain joitakin tietoja Rauha Pusasta Padasjoen seurakunnalta. En oikein viitsi antaa sähköpostiosoitettani julkisesti tänne palstalle. Sain myös joitakin tietoja Rauha Pusasta, kun kysyin hänestä SukuHakurissa. Löysin myös Lauri Kiviniemen tiedostot netistä, jossa on Rauha Pusan äidin suku selvitetty. Rauha Pusa oli naimisissa August Staufferin kanssa. Annan sinulle nettiosoitteen Lauri Kiviniemen tiedostoihin, jos ne kiinnostaisivat sinua. Tässä nettisivu
http://209.85.135.104/search?q=cache:GT ... lr=lang_fi

think
Viestit: 15
Liittynyt: 23.08.2008 20:17

Re: Tarkistuspyyntö Padasjoelta

Viesti Kirjoittaja think » 27.08.2008 17:09

Katsoin ehdottamaasi sivustoa. Yllättävää että Kronstadt onkin Venäjällä, kuvittelin Ruotsia. On siinä sinulla maastoa. Aion jatkaa Padasjoen rippikirjojen skannaamista vuodesta 1882 eteenpäin korteilta, tarvitsen itsekin näitä tuoreempia tietoja, joten saat ne jonkin ajan kuluttua tämän kautta. En pahemmin kirjoittele tänne, mutta tällä kerralla ajattelin auttaa, kun olen skannannut jo yli vuoden näitä mikrofilmejä. Mikkelin maakunta-arkistossahan niitä myös aina on. Hyvää jatkoa tutkimuksillesi!

Risto Toivonen
Viestit: 12
Liittynyt: 09.06.2007 12:15
Paikkakunta: Siuntio

Re: Tarkistuspyyntö Padasjoelta

Viesti Kirjoittaja Risto Toivonen » 07.09.2008 11:09

Tiedoksi, jos haluat itse tarkistaa tietojen paikkansa pitävyyden.
Kronstadtista on historiakirjoja mormoonien sukututkimuskeskuksessa vuosilta 1834-85. Ei kuitenkaan kaikilta vuosilta olemassa. Kirjat ovat vuosittain papin (tai apulaisen) tekemiä kopioita Venäjän luterilaisen kirkon konsistorille Pietariin. Kirjat ovat mikrofilmeillä, jotka on kuvattu 1993-94 Pietarissa. Päivämäärät ovat juliaanisen kalenterin mukaisia. Kirjojen pohjat on saksankielisiä ja henkilö- ja paikannimet ovat saksankielisessä muodossa.
Kronstadt on Retusaaren eteläpäässä. Venäläiset käyttävät saaresta nimeä Kotlin.
Risto Toivonen
Siuntio

eero.taipale
Viestit: 27
Liittynyt: 06.08.2008 17:00

Re: Tarkistuspyyntö Padasjoelta

Viesti Kirjoittaja eero.taipale » 25.09.2008 15:10

think kirjoitti:Skannaan Lahden kirjastolla ja katsoin tarvitsemasi tiedot korteilta.
Rauha Kristina Pusa , isä f t f Kaplan Wiktor Pusa, äiti Lovisa Johanna Schönberg, Maakeski Pekkala tai Pekkola
Varmaankin Kekkala?
Jos haluat kuvatiedostot näistä sivuista siis rippikrja, vihityt ja kastetut voin lähettää sähköpostiisi, jos laitat yhteystietosi.
Mulla on tässä työn alla historiakirjat 1825-1847, mietin vielä käynkö korjaamassa joitakin vähän heikompia kuvia vai
uploadaanko jo nyt, koska melkein kaikki on kyllä luettavaa. Mitäs raati sanoo?

think
Viestit: 15
Liittynyt: 23.08.2008 20:17

Re: Tarkistuspyyntö Padasjoelta

Viesti Kirjoittaja think » 25.09.2008 20:02

Jos kaipaat raadin mielipidettä, laita eteenpäin. Kiinnostaa toki mitä puuhaat, kun minäkin skannaan joitain puuttuvia Padasjoen kuvia 1800-luvun lopulta. Ilmoittaudun Auttoisilla syntyneeksi ja siksi olen kiinnostunut Padasjoen materiaalista. Miten aiot skannaamista jatkaa, ettemme tee samoja kirjoja? Laitan viikonlopulla jotain eteenpäin, siirryn sitten ehkä jatkamaan Asikkalaa. Terveisin skannaaja Lahdesta. Ps. siirrymmekö digitointi -keskustelulinjan puolelle jatkamaan keskustelua?

eero.taipale
Viestit: 27
Liittynyt: 06.08.2008 17:00

Re: Tarkistuspyyntö Padasjoelta

Viesti Kirjoittaja eero.taipale » 26.09.2008 21:51

Minulla ei ole välittömiä suunnitelmia skannata lisää, mutta laita toki ilmoitus tulossa-palstalle jos olet Padasjoen kirjoja tekemässä. Muuttokirjoja olen vähän suunnitellut, mutta niiden laittaminen ja lukeminen on aika työlästä.

Osoilan Sipilän Kuivakankaan eli Koivuniemen kirjat vuodesta 1890 eteenpäin kiinnostavat juuri nyt...

Joo, voi siirtää keskustelun, mutta minä en kyllä osaa. : -(

Vastaa Viestiin