Mistä mikrokortit ??

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
Avatar
Viinka
Viestit: 85
Liittynyt: 11.08.2006 20:10
Paikkakunta: Joutseno

Mistä mikrokortit ??

Viesti Kirjoittaja Viinka » 27.09.2006 19:33

Olen aloittelija tässä sukututkimus hommassa. Onnistuin saamaan vanhan mikrokortinlukulaitteen kotiini ja ajattelin nyt kysellä miten olette hankkineet mikrokortteja ?

Olen käsittänyt että niitä voisi myös ostaa maakunta-arkistoista ?!?

Saako kirjaston kautta lainattuja kortteja tuoda kotiin vai onko käyttö sallittu vain kirjaston koneilla ?

Neuokaahan viisammat minut oikeille järkeville poluille...
:roll:
-Kaisa-


**Suvut joita tutkin : Rissaset, Kåhlmannit, Foudilaiset**

sklehton
Viestit: 98
Liittynyt: 16.08.2006 15:50

Korttien hankinta

Viesti Kirjoittaja sklehton » 27.09.2006 20:33

Mikkelin maakunta-arkistosta, jonne kyseinen palvelu on keskitetty. Tilaaminen onnistuu sähköpostilla:

http://www.narc.fi/Arkistolaitos/mma/mikrofilmaus.htm

Mistä onnistuit kortinlukijan saamaan?

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Viesti Kirjoittaja jani » 27.09.2006 20:34

Hei Kaisa,

Kirjastoon kaukolainattuja kortteja ei voi viedä kotiin.

Kortteja voi ostaa Mikkelin maakunta-arkistosta.
http://www.narc.fi/Arkistolaitos/mma/mikrofilmaus.htm

Muistathan, että kortit eivät ole tasalaatuisia ja varsinkin konvertoidut kortit saattavat olla erittäin vaikeasti luettavia.

Onnea sukututkimuksellesi!
----- Jani Koski -----

Avatar
Viinka
Viestit: 85
Liittynyt: 11.08.2006 20:10
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Viinka » 27.09.2006 20:49

Olin käymässä Hankasalmella anoppilassa, kun tuli mieleeni kysäistä laitetta paikallisesta pankista ja sieltähän se löytyi ! En ole päässyt vielä kokeilemaan kun ei ole kortteja mitä lukea, mutta näyttää ainakin kaikki lamput vielä toimivan... :)