Roinin Hiitola, Kirvu jne

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
MerjaHanne
Viestit: 2
Liittynyt: 26.01.2012 19:52

Roinin Hiitola, Kirvu jne

Viesti Kirjoittaja MerjaHanne » 05.03.2012 15:45

Nyt tarvittaisiin potkua oikeaan suuntaan :) Olen jämähtänyt pahasti jumiin tutkimuksissani. Tutkimani Roiniset lähtevät Jääskestä 1500 luvulla. Jönsin poikia ainakin kaksi Lars ja Swän. Näistä Larsin haara lähtee Hiitolaan, Kirvuun 1600 luvulla. Swäninllä poikia taasen se kaksi ainakin joista Swän Swänsson Kurkijoelle ja tutkimukset ovat edenneet tosi hienosti. Toinen poika Tönnes Swänsson jää Jääskiin ja olen saanut jonkin moista hahmotelmaa jatkosta. Eli tuo Lars Jönsson ( 1588-99 ) pojat Swän ( 1608-33) ja Jöns (lautamiehenä 1624-33)... edelleen Swänin pojat Swän ja Tynys Sekä Jönsin poika Anders. Hiitola, Kirvu aikaväli jostain 1500 luvun lopulta 1690 luvulle... onko edes mahdollista löytää tähän ajanjaksoon mitään valaistusta ja jos on niin mihin syöksyn. Olen ajatellut tästä liikahtaa taas kolmisensataa kilometriä Mikkeliin joten sen Maakunta-arkiston aarteet olisi käytettävissä jos osaisi hakea järkevästi.