Vainionpää ja Komsi Kurikka

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
markoh
Viestit: 9
Liittynyt: 07.01.2011 15:13

Vainionpää ja Komsi Kurikka

Viesti Kirjoittaja markoh » 12.01.2011 15:59

Hei,

Nimeni on Marko ja asun ruotsissa. Mä yritän löytää juuriani ja en ole täysin varma miten tietoja löytyy kun hiskiltä ei löydy?

Minun isoäidin äiti oli Anna Sofia Vainionpää syntynyt 12/7 1879. Etsin hänen vanhempia.
Olen saanut sukulaiselta paperin jossa lukee että hänen äitinsä on Maija Jaakontytär Komsi syntynyt 1853 ja että isä pitäsi olla Matti Vainionpää syntynyt 1852.

Olisko kellään tietoa näistä henkilöistä niin että pääsisin eteenpäin tutkinnassa?


Niin, jos minun suomenkieleni on outoa niin se riippuu siitä että en ole koskaan suomessa asunut ja mun pitää miettiä pari kertaa ennen kun kirjoitan ja kuitenkin mä kirjoitan väärin... :) No toivon mukaan te ymmärrätte mitä mä tarkoitan...

Kiitoksia etukäteen!
/Marko


ainomaria
Viestit: 21
Liittynyt: 14.02.2010 19:59

Re: Vainionpää ja Komsi Kurikka

Viesti Kirjoittaja ainomaria » 03.02.2011 15:43

markoh kirjoitti: Minun isoäidin äiti oli Anna Sofia Vainionpää syntynyt 12/7 1879. Etsin hänen vanhempia.
Olen saanut sukulaiselta paperin jossa lukee että hänen äitinsä on Maija Jaakontytär Komsi syntynyt 1853 ja että isä pitäsi olla Matti Vainionpää syntynyt 1852.
Olisko kellään tietoa näistä henkilöistä niin että pääsisin eteenpäin tutkinnassa?
Hei Marko,

menepäs allaolevalle sivustolle ja valitse sieltä sukututkija nro 5 Pirjo Hynninen, sieltä löytyy hieman lisätietoja. Hae "etsi" toiminnolla, kirjoita sinne sukunimi Komsi, niin löytyy nro 86 Maria Jaakontytär Saunamäki,Komsi, s. 20.08.1853 Kurikka.

http://www.sukujutut.fi/haku/default.asp

Ehkä jotain apua tästäkin? Terveiset Ruotsiin! :wink:

polvestapolveen
Viestit: 16
Liittynyt: 24.01.2011 00:43

Re: Vainionpää ja Komsi Kurikka

Viesti Kirjoittaja polvestapolveen » 25.05.2011 17:18

Hei lisäisin vielä että jos jotain kysyy, josta tietoja enemmän kuin pelkkä syntymävuosi on erittäin oleellista!

Siis jos tarkempaa syntymäaikaa ja paikkaa yms. viitteitä! Niin johan alkaa löytyä!

Itse kommentosin että kannattaa myös katsoa Jalasjärven Hirvijärven kylän Komsit (Gomsi) ja Vainionpäitäkin löytyy pitäjässä.
Nyt mm. SSHY:n sivuilta (digi-kuvat) suoraan helppoa tarkistaa vielä noinkin 'tuoreita' eli 1800-luvun henkilöitä.

Komsit kuten useat muutkin suvut Etelä-Pohajnmaalla ovat hyvin monista suvuista ja sukuhaaroista kytköksissä toisiinsa - koko laaja alue siis, Jalasjärvellä tutkittuja sukuja ovat Köykkä (Luopajärvi)(Valli) Koskuen Heikki Olavinpojan suku (=Vanhatalo /Isotalo) Koskuen kylällä alkujaan... Peräseinäjoelle (Seinäjoki) on Kihniä suku tutkittuna alkuunsa, Ilmajoella Ilkka suku (Jaakko Ilkka) ym.
Seinäjoella Uppa (Wegelius) jne. Kaikilla on sukukytköksiä toisiinsa jopa useamman kerran ja kautta monesti! :D

markoh
Viestit: 9
Liittynyt: 07.01.2011 15:13

Re: Vainionpää ja Komsi Kurikka

Viesti Kirjoittaja markoh » 14.07.2011 11:12

Suuret kiitokset kaikille avusta!
Nyt vasta näin nämä vastaukset, luulin että foorumi lähettää tietoa kun joku vastaa.
Tää oli todella hienoa, nyt taas tunnit kuluu kun etsin juuriani!

/Marko

polvestapolveen
Viestit: 16
Liittynyt: 24.01.2011 00:43

Re: Vainionpää ja Komsi Kurikka

Viesti Kirjoittaja polvestapolveen » 15.07.2011 13:42

Heippas, arv. tutkija, ei pidä luulla ja etenkään olettaa ja siis aikankaan uskoa huhupuheisiin ja 'vuosisatojen sukuperinteeseenkään' ilman vahvistuksia ( koska harvoilla niitä on), > siis Komisn jne. tutkija, kukan ei tee 'tutkimusta puolestasi', vain aktiivisuus palkitaan!

(Salaus ja sen kautta tiedustelut ja vastaukset ilmeismmin tulee ilmoituksena, jos joku reagoi aiheeseen mistä ollut kysymys?)

Oliko näistä kommenteista apua? Löytyikö sukulaisuuksia? :wink:

Hyvää kesän jatkao kaikille! :D

Vastaa Viestiin