Virkatodistus

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
oivis
Viestit: 21
Liittynyt: 06.11.2009 12:18

Virkatodistus

Viesti Kirjoittaja oivis » 26.01.2010 22:06

Olen etsinyt vaarini sisaren miehen alkuperää jo kauan. Löytänyt yhden mahdollisen, joka hän voisi olla (digitoidusta kastekirjasta) sukunimi ja etunimi täsmää, mutta syntymäpäivä on eri mitä hautakiveen on merkitty. Kuukausi on kuitenkin sama, ja vuosi tietenkin. Onko minun mahdollista saada virkatodistusta ko. henkilöstä?. Hän on syntynyt 1890 ja kuollut 1970. Muistelin että joku aikaraja siinä oli , että ei-lähisukulainen saisi virkatodistuksen hankittua. Mistään en kuitenkaan löytänyt tietoa enään.

Virkatodistuksen voi kai pyytää mistä tahansa seurakunnasta jossa ko. henkilö on eläessään ollut kirjoilla? Muuta ei tarvitsisi siis saada tietoon, muutakuin synnyinkunta.

Miten esitän hänen etunimensä? Olen sen nähnyt kirjoitettuna muodoissa Johannes ,Johan ja hautakivessä on Juho.
Tiedän hänestä siis ne tiedot mitä hautakivessä on. Sekä sitten vaimon ja lapsien nimet. Onnistuuko näillä tiedoilla?

Pentti
Viestit: 41
Liittynyt: 24.04.2008 13:41
Paikkakunta: Hki

Re: Virkatodistus

Viesti Kirjoittaja Pentti » 27.01.2010 14:16

Vastaavissa aikarajoissa minulla ei ollut mitään vaikeuksia Helsingissä. En ole lähisukua.

Vastaa Viestiin