Kirkonkirjat hukassa

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
peppi
Viestit: 5
Liittynyt: 08.05.2008 21:44

Kirkonkirjat hukassa

Viesti Kirjoittaja peppi » 29.12.2009 14:53

Hei! Onko kenenkään "silmiin osunut" mistään Pietarin Pyhä Katariinan srk kirjoja? Selaisin mielelläni jos jostain löytyy :D . Kiitos tiedoista.

Anne
Viestit: 185
Liittynyt: 12.08.2006 11:51

Re: Kirkonkirjat hukassa

Viesti Kirjoittaja Anne » 29.12.2009 15:14

Mikkelin maakunta-arkiston mikrofilmiluettelossa sivulla 119 http://www.narc.fi/Arkistolaitos/mma/kirkonkirjat.pdf löytyy luettelo Pietarin Ruotsalaisen Pyhän Katariinan seurakunnan kirjoista.

ninaireene
Viestit: 179
Liittynyt: 01.09.2007 11:37

Re: Kirkonkirjat hukassa

Viesti Kirjoittaja ninaireene » 31.12.2009 15:19

Löytyvät myös Kansallisarkistosta.

peppi
Viestit: 5
Liittynyt: 08.05.2008 21:44

Re: Kirkonkirjat hukassa

Viesti Kirjoittaja peppi » 01.01.2010 11:17

Kaunis kiitos vastauksista. Laitoin puutteellisen tiedon, haen Suomalaisen luterilaisen Pyhän Katariinan kirkon kirjoja, josta löytyisi Venjoen seurakunnan jäseniä. Esim. Erik Matveevits Martynen (Marttinen) synt. 16.3.1854.
Vai onko ainoa paikka Venäjän historiallinen keskusarkisto?
Kiitos tiedoista jos jollain on tietoa!

Anne
Viestit: 185
Liittynyt: 12.08.2006 11:51

Re: Kirkonkirjat hukassa

Viesti Kirjoittaja Anne » 01.01.2010 15:35

Tuo seurakunnan nimi hieman kummastuttaa?

Inkerin evl. kirkon muistojulkaisussa mainitaan Venjoella olleen oma seurakunta v. 1641 lähtien. Samoin Wikipediassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Venjoki

Inkerin luterilaisten seurakuntien historiakirjoja vv. 1833 - 1885 ovat tutkittavissa myös mormonien Familysearch-sivustossa.
http://pilot.familysearch.org/recordsea ... html#start

Venjoen ( Slavjanka) seurakunnasta löytyy historiakirjat eli syntyneet, vihityt ja kuolleet 1833- 1885, mutta joitakin vuosia välistä pois, kuten harmillisesti juuri 1854.

Suorat linkit tietokantaan eivät näytä toimivan, mutta selailemalla löytyy.
http://pilot.familysearch.org/recordsea ... html#start -> Klikkaa sivun keskellä linkkiä "Browse our collection" Valitse kartasta Asia ja Middle East -> Valitse Russian Lutheran Church Books Dublicates - >

Valikosta ensin St. Petersburg ->
Tsarskoe Selo - >
Slavjanka

EevaH
Viestit: 724
Liittynyt: 23.05.2007 23:35
Paikkakunta: Mikkeli/Helsinki

Re: Kirkonkirjat hukassa

Viesti Kirjoittaja EevaH » 01.01.2010 20:44

Tuotatuota... minä olen luullut, että Pyhän Katariinan seurakunta oli se ruotsinkielinen luterilaisten suomalaisten seurakunta Pietarissa ja Pyhän Marian seurakunta vastaava suomenkielinen. Olenko väärässä, eli mikä on Pyhän Katariinan suomalainen seurakunta? Molemmat on ymmärtääkseni aikoinaan filmattu eli useista arkistoista pitäisi löytyä.

peppi
Viestit: 5
Liittynyt: 08.05.2008 21:44

Re: Kirkonkirjat hukassa

Viesti Kirjoittaja peppi » 01.01.2010 22:33

Hei! Teetin 2005 Pietarin yliopiston tutkijalla (yhteystiedon sain ystävän kautta) sukututkimusta esivanhemmistani Inkerinmaalta. Sain muutamia nimiä ja syntymäaikoja (100€ maksoin) ajattelin, kun tulee aikaa niin alan tutkimaan onko nämä "oikeita Marttisia" Venjoelta. Paperissani todella lukee että kuuluvait Suomalaiseen luterilaiseen Pyhän Katariinan kirkkoon ja olivat Slavjanka (venjoki) seurakunnan jäseniä. Enkä ole todella löytänyt itsekkään tällaista srk:taa, kuin esim. Turun alueelta. Olen tehnyt vähän aikaa tutkimuksia joten käännyin teidän puoleen jolla on kokemuksia helpottaakseni hieman työtäni. Olen selannut sivusivulta Venjoen kirjat läpi jotka löytyy sshy:stä eikä niissä ole minkäänlaista osviitta etsimistäni henkilöistä. Kellään muilla ei varmaankaan sukujuuret mene Inkerinmaalle ja vallankaan Venjoen alueelle?

peppi
Viestit: 5
Liittynyt: 08.05.2008 21:44

Re: Kirkonkirjat hukassa

Viesti Kirjoittaja peppi » 06.01.2010 12:01

Hei!

Kiitos, Anne todella hyvästä linkistä, näistä kirjoista olen löytänyt vihki - ja syntymätietoja, minulla tiedossa oleville henkilöille. Selaaminen jatkuu vuosivuodelta.

Ihana asia kun saa apua kun sitä tarvitsee, oikein hyvää uuden vuoden jatkoa!!

Vastaa Viestiin