Tulkinta-apua kaivattaisiin jälleen

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
interlorn
Viestit: 185
Liittynyt: 16.10.2009 22:20
Paikkakunta: Helsinki

Tulkinta-apua kaivattaisiin jälleen

Viesti Kirjoittaja interlorn » 27.12.2009 13:03

Taisin taannoin kehua, että silmäni vanhojen tekstien tulkitsemiseksi oli kehittynyt. Vedän sanani pois.. :lol:

Leppävirta Herran vuonna 1730: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/j ... 34&pnum=72. Mikä mahtaa olla edesmenneen Christer Koposen vaimon Marian sukunimi? Halditar?

Entä oheisen rouvan kuolinsyy: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/j ... 62&pnum=43 (ensimmäinen rivi)?

Ja sitten vielä ylhäältä lukien kuudennen herran kuolinsyy: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/j ... 62&pnum=59.

Kiitos jälleen :D

Juhana
Questions are a burden to others. Answers are a prison for oneself.

Pentti
Viestit: 41
Liittynyt: 24.04.2008 13:41
Paikkakunta: Hki

Re: Tulkinta-apua kaivattaisiin jälleen

Viesti Kirjoittaja Pentti » 27.12.2009 14:21

Marian nimi mielestäni on todella Halditar. (Sen ajan a oli kuin nykyinen m). Kahta muuta sivua en saa lukukelpoisina näkyviin.
Aiempaan kysymykseen Susannasta minulla on täsmälleen samat tiedot.

Avatar
JaskaS
Viestit: 2421
Liittynyt: 03.11.2006 01:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tulkinta-apua kaivattaisiin jälleen

Viesti Kirjoittaja JaskaS » 27.12.2009 14:52

Ingeborgin kuolinsyyksi arvuuttelen: Lifsiuka
Koposen Matilla puuttuu liian monta koukeroa, jotta osaisi hahmottaa mitään.

:) Jaska

TerhiA
Viestit: 191
Liittynyt: 30.03.2007 12:23
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tulkinta-apua kaivattaisiin jälleen

Viesti Kirjoittaja TerhiA » 27.12.2009 14:56

JaskaS kirjoitti: Koposen Matilla puuttuu liian monta koukeroa, jotta osaisi hahmottaa mitään.
Minä hahmottelisin Matin kuolinsyyksi rödsotia.
/_ TerhiA _\

TerhiA
Viestit: 191
Liittynyt: 30.03.2007 12:23
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tulkinta-apua kaivattaisiin jälleen

Viesti Kirjoittaja TerhiA » 27.12.2009 14:58

Pentti kirjoitti: Marian nimi mielestäni on todella Halditar.
Mutta eikös se voisi olla Haloitar ? Sieltä ylemmältä riviltä nimittäin tulee o:n päälle alaviiva vähän sekottamaan.
/_ TerhiA _\

Avatar
JaskaS
Viestit: 2421
Liittynyt: 03.11.2006 01:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tulkinta-apua kaivattaisiin jälleen

Viesti Kirjoittaja JaskaS » 27.12.2009 18:13

TerhiA kirjoitti:
JaskaS kirjoitti: Koposen Matilla puuttuu liian monta koukeroa, jotta osaisi hahmottaa mitään.
Minä hahmottelisin Matin kuolinsyyksi rödsotia.
/_ TerhiA _\
Joo-o. On se kumma, kun heti näkee saman, kunhan toinen ensin kertoo sen 8)
Vaan Terhihän onkin mestari. kun itse vasta laahustan kisälliurani alkuvaiheessa...

:) Jaska

interlorn
Viestit: 185
Liittynyt: 16.10.2009 22:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulkinta-apua kaivattaisiin jälleen

Viesti Kirjoittaja interlorn » 27.12.2009 23:01

JaskaS kirjoitti: Joo-o. On se kumma, kun heti näkee saman, kunhan toinen ensin kertoo sen 8)
Vaan Terhihän onkin mestari. kun itse vasta laahustan kisälliurani alkuvaiheessa...
No sittenhän meitä on kaksi.. Tai no, en ole tainnut vielä ihan kisälliksikään asti päästä... :lol:

Kiitos Terhi, Jaska ja Pentti avusta! :D
Pentti kirjoitti: Aiempaan kysymykseen Susannasta minulla on täsmälleen samat tiedot.
Oletko jättänyt asian siihen vai onko sinulla ajatusta kuinka Susannan suhteen voisi edetä? Itse pohdin, että vuoden 1770 läänintilin henkikirjasta voisi ehkä saada jopa vihjettä siitä missä kylissä Niirasia on ollut Susannan syntymän aikoihin. Ja jos asian selvittäminen vaatii koko rippikirjan läpikäynnin, niin ajattelin, että jos olisi pari-kolme tyyppiä samaa kohdetta tutkimassa, niin läpikäynnin voisi ottaa projektiksi, joka jaettaisiin fiksusti osallistujien kesken. Olisiko siinä järkeä?

Juhana
Questions are a burden to others. Answers are a prison for oneself.

Vastaa Viestiin