Tervetuloa uudelle palvelimelle

Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toimintaan ja nettisivuihin liittyvät keskustelut.
sklehton
Viestit: 98
Liittynyt: 16.08.2006 15:50

Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja sklehton » 28.03.2008 18:43

Tervehdys kaikille! Ja tervetuloa yhdistyksen uudelle palvelimelle. Nimipalvelun takia vanha palvelin on vielä verkossa, mutta tarkoitus olisi pikkuhiljaa siirtää toiminnallisuus uuden palvelimen päälle. Liki kaikki onkin jo kopioitu uudelle palvelimelle, mutta kaikenlaista pientä viilausta vielä tarvitaan.

- Sami

Avatar
JaskaS
Viestit: 2415
Liittynyt: 03.11.2006 01:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja JaskaS » 28.03.2008 19:24

Ihmetellään uutuutta :roll:
Äskeinen vastausyritys häipyi taivaan tuuliin :?
Piti vaan ihmettelemäni, että oletuskieli on British English, jonka toki vaihdoin suomeksi.

:) Jaska

Avatar
Make
Viestit: 63
Liittynyt: 31.12.2006 14:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja Make » 28.03.2008 19:30

Aika mukavan raikas ilme foorumilla ihan oletuksenakin 8)
----
Ad honorem nominis nobilis
Markku

Avatar
Taavetti
Viestit: 69
Liittynyt: 29.10.2006 22:31
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja Taavetti » 29.03.2008 15:57

JaskaS kirjoitti:Ihmetellään uutuutta :roll:
Äskeinen vastausyritys häipyi taivaan tuuliin :?
Piti vaan ihmettelemäni, että oletuskieli on British English, jonka toki vaihdoin suomeksi.

:) Jaska
Samaa ihmettelin minäkin, kun lopulta pääsin sisään. Heikosti kielitaitoisena en ollut löytää kielen vaihdon paikkaa, onnekseni lopulta löytyi ja sain kielen vaihdetuksi.

Ajattelen kuitenkin, että täällä saattaa etsiä tietoja ihmisiä eri alueilta ja erilaisista kielistä. Heille saattaa englanti olla ainoa käyttökelpoinen oletuskieli. Ehkä me ummikot suomalaiset sentään löydämme asetukset vähäisellä englannillamme, :idea: :idea:löysinhän minäkin! :roll:
Suomela, Helman, Kantola, Merijärveltä, Pyhäjoelta, Kalajoelta alkaen 1700 -luvulta kiinnostaa. Myöhemmin Rautiossa, Ylivieskassa...

jorsy
Viestit: 33
Liittynyt: 08.05.2007 09:39
Paikkakunta: Salo

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja jorsy » 29.03.2008 17:56

Samaa ihmettelin minäkin, kun lopulta pääsin sisään. Heikosti kielitaitoisena en ollut löytää kielen vaihdon paikkaa, onnekseni lopulta löytyi ja sain kielen vaihdetuksi.
Ja mitenkä tämä kielenvaihto tapahtui???

Avatar
JaskaS
Viestit: 2415
Liittynyt: 03.11.2006 01:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja JaskaS » 29.03.2008 18:19

jorsy kirjoitti:Ja mitenkä tämä kielenvaihto tapahtui???
Pitipä vaihtaa edestakaisin, että näkyi nuo valintajutut.

1. User Control Panel
2. Board preferences
3. My language - valitse suomi
- Paina Submit
Sen jälkeen phpBB puhuu suomea!

:) Jaska

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja jani » 30.03.2008 00:11

Kiitos ohjeista, Jaska. Olen ollut tämän viikon Las Vegasissa, joten en ole päässyt foorumia hirveästi käyttämään. Koitan saada noita ohjeita ym. foorumille heti huomenna kotiin palattuani. Omalla koneella kun on mukavampi tehdä näitä hommia. Pitää tuo avatarkin laittaa kuntoon...
----- Jani Koski -----

Jemina
Viestit: 63
Liittynyt: 29.07.2007 12:17

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja Jemina » 02.04.2008 13:40

Kyselen vain, kun kirjoitan viestiä ja klikkaan esikatselussa viestiin antamaani linkkiä ja palaan takaisin tekstiosioon, on minun tekstini hävinnyt johonkin. Mitä teen väärin? En uskalla katsoa, toimiiko linkki, kun teksti häviää johonkin.

Jemina

Avatar
Taavetti
Viestit: 69
Liittynyt: 29.10.2006 22:31
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja Taavetti » 02.04.2008 14:23

Jemina kirjoitti:Kyselen vain, kun kirjoitan viestiä ja klikkaan esikatselussa viestiin antamaani linkkiä ja palaan takaisin tekstiosioon, on minun tekstini hävinnyt johonkin. Mitä teen väärin? En uskalla katsoa, toimiiko linkki, kun teksti häviää johonkin.

Jemina
Minulla ainakin toimii oikein. Et kaiketi klikkaa esikatselun jälkeen mitään? Editor ikkuna löytyy esikatsotun viestin alapuolelta,ei tarvitse muuta kun siirtää se näkyviin ja jatkaa kirjoittamista. Niin tein minä nyt, hiukan kyllä jännittää,että meneekö tämä lopulta viestiksi, kun nyt olen esikatsellut viestiä. Jos tämä näkyy viestinä toisten viestien jatkeena, on lähettäminenkin onnistunut.

Vai painoitko Tallenna linkkiä? Sen toiminnasta en ole aivan varma, mutta luulen viestin menevän talteen myöhempää muokkausta tai moderaattorien tarkastusta varten. Siitä ominaisuudesta olisin itsekin tietämään vähän enemmän.
Suomela, Helman, Kantola, Merijärveltä, Pyhäjoelta, Kalajoelta alkaen 1700 -luvulta kiinnostaa. Myöhemmin Rautiossa, Ylivieskassa...

Jemina
Viestit: 63
Liittynyt: 29.07.2007 12:17

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja Jemina » 02.04.2008 16:30

Kiitos Taaveetti viestistäsi. Ei vieläkään onnistunut linkkien esikatselu. Kun laitan viesttiini linkin, näkyy se esikatselussa sinisenä. Kun klikkaan linkkiä katsoessani toimiiko se ja palaan nuolella takaisin viestiosioon, niin tulee teksti, että sivu on vanhentunut ja kirjoittamani viesti on hävinnyt. Kohtaa Tallenna en osaa käyttää. En tiedä, mitä se tallentaa. Voisiko joku neuvoa minua?

Jemina

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja jani » 02.04.2008 17:34

Hei Jemina,

Tuo Tallenna todellakin tallentaan viestisi Luonnoksena. Kun sitten seuraavan kerran kirjoitat uutta viestiä, ilmestyy alareunaan Tallenna-laatikon viereen Lataa vaihtoehto, jonka kautta saat ladattua tallentamasi luonnoksen. Näin viestiä ei tarvitse kirjoittaa kokonaan uusiksi. Ihan näppärä toiminto.

Noista linkeistä sen verran, että kannattaa nyt ainakin toistaiseksi avata testattavat linkit uuteen ikkunaan/välilehteen. Näin ei viesti ainakaan häviä linkkiä tarkistettaessa. Onnistuu hiiren oikean napin kautta.
----- Jani Koski -----

Avatar
JaskaS
Viestit: 2415
Liittynyt: 03.11.2006 01:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja JaskaS » 02.04.2008 23:40

Jep.
Tuo Tallenna-näppylä minuakin alkuun hämäsi. Olin näemmä tuolla ylempänä mainitsemassani viestin katoamisessa painanutkin sitä. Huomasin myöhemmin asetuksia selaillessa tuon tallennuksen.
Pitää siis painaa Lähetä, myöskin esikatselun jälkeen.

:) Jaska

Avatar
Ilpo
Viestit: 285
Liittynyt: 23.09.2006 20:29
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tervetuloa uudelle palvelimelle

Viesti Kirjoittaja Ilpo » 24.07.2008 02:18

Kiitos toivotuksista. Pitkän poissaolon jälkeen tulin katsomaan, mitä tänne kuuluu. Upeaa, uusi foorumi, joka mahdollistaa entistä enemmän. Olen ollut poissa yhden suuren projektin takia, joka vei paljon aikaa. Muutakin on tapahtunut. Projekti päättyi kesäkuussa, joten olen vapaa!

Olin tietenkin unohtanut salasanan. Oikeammin sanottuna katsoin väärää muistilappua. Sitten yritin lähetyttää salasanaa, mutta sähköpostiosoitteeni on muuttunut. Onneksi löysin lopulta salasanani ja pääsin kirjautumaan.

Vastaa Viestiin