Palvelin täynnä

Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toimintaan ja nettisivuihin liittyvät keskustelut.
Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Palvelin täynnä

Viesti Kirjoittaja jani » 10.12.2007 02:46

Tervehdys!

Nyt tapahtui se, mitä olen jo muutaman kuukauden pelännyt. Kuvilta loppui kovalevytila, joten emme pysty lisäämään uusia kuvia nettiin ainakaan lähiaikoina. Olen laittanut kyselyä "tekniikan pojille" siitä, onko levytilaa mahdollista kasvattaa saman tien vai joudummeko odottamaan uutta palvelinta, jolloin siinä menee luultavasti ainakin pari kuukautta.

Kiitokset kaikille digitoijille ahkeruudestanne! Viime aikoina minulla on ollut vaikeuksia pysyä lähettämienne kuvien tasalla ja tuo ftp-palvelin on päässyt tukkeutumaan heti jos kuvien käsittelun on lopetanut muutamaksi päiväksi...

Kiitokset myöskin kaikille jäsenillemme, teidän ansiostanne meillä on toivottavasti ensi vuoden jäsenmaksujen jälkeen ostaa palvelin, joka on toimintamme kannalta riittävä pari seuraavaa vuotta.

Ja kiitokset omasta puolestani myös SSHY:n aktiiiveille, jotka ovat pitäneet rattaa pyörimässä viimeisen neljän vuoden ajan. Erityisesti Timo Nyholmin panos on ollut ratkaiseva. Timo siirtyykin ansaitulle "osa-aikaeläkkeelle" tämän vuoden lopulla.

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta kaikille!

Terveisin,
Jani Koski
Viimeksi muokannut jani, 10.12.2007 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

maijaliisa
Viestit: 305
Liittynyt: 23.09.2006 20:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja maijaliisa » 10.12.2007 08:02

Hei Jani!
Nyt kaikki joulupukin mieltä rinnuksiin ja kannattamaan yhteistä asiaa. Laita rohkeasti ja isolla esille tilinumero, jonka kautta voisi kerätä rahaa uutta palvelinta varten.
Tonttu-Maisa :D

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Viesti Kirjoittaja jani » 10.12.2007 08:18

Niin, tarkoituksena ei tietenkään ollut aneita pyytää vaan infota ihmisiä, etteivät ihmettele kun päivityksiä ei tule...

Jos joku haluaa rahaa yhdistykselle lahjoittaa, siihen löytyy ohjetta täältä:
http://www.digiarkisto.org/sshy/sivut/sshy/tue.htm

Tekniikan pojat vapauttivat juuri minulle 29 gigaa lisää tilaa kuville, joten vielä saamme jonkin verran kuvia tehtyä ennen levyn täyttymistä. Toivottavasti tuolla tekohengityksellä selvitään ainakin vuoden loppuun...
----- Jani Koski -----

Pirjo L.
Viestit: 51
Liittynyt: 17.07.2007 06:57

Viesti Kirjoittaja Pirjo L. » 10.12.2007 22:43

Hei!

Laita Jani tämä ilmoitus

"Tervehdys!
Nyt tapahtui se, mitä olen jo muutaman kuukauden pelännyt. Kuvilta loppui kovalevytila, joten emme pysty lisäämään uusia kuvia nettiin ainakaan lähiaikoina. Olen laittanut kyselyä "tekniikan pojille" siitä, onko levytilaa mahdollista kasvattaa saman tien vai joudummeko odottamaan uutta palvelinta, jolloin siinä menee luultavasti ainakin pari kuukautta."

myöskin sukuhakurin sivulle.
Siellä on innokkaita tutkijoita, jos he vaikka innostuisivat lahjoituksella avustamaan.

Rauhaisaa joulunaikaa kaikille

Pirjo L.

Marjaana
Viestit: 126
Liittynyt: 03.12.2006 21:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Marjaana » 14.12.2007 10:29

Hei Jani ja muut!

Ajattelin, että ensi vuoden jäsenmaksukirjeethän ehkä voisi postittaa jo tämän vuoden puolella vaikkapa siten, että maksuaika jatkuisi sitten reilusti ensi vuoden puolelle. Silloin kaikki ne, joille maksu ei tuota ongelmia, voisivat suorittaa jäsenmaksunsa (ja mahdollisen lisälahjoituksen) hyvissä ajoin heti vuoden alussa, jolloin uusi palvelin 8) olisi hiukan lähempänä.
Ja kiitos hienosta työstä!
T. Marjaana

Risto
Viestit: 135
Liittynyt: 09.07.2007 16:42
Paikkakunta: Kemi. SSHY jäsen

Viesti Kirjoittaja Risto » 14.12.2007 17:34

Tuohan on hyvä ehdotus.
Risto SSHY jäsen

mkukkola
Viestit: 36
Liittynyt: 21.08.2006 12:42
Paikkakunta: Siuntio

Palvelin ongelma/hankinta

Viesti Kirjoittaja mkukkola » 20.12.2007 11:28

No tilanne on nyt se mikä on, uuden tilaaminen on oma hommansa, tilaus kestää joka tapauksessa 3-6 vko, asentaminen 1-5 pvää.

On siis ihan sama onko nyt rahaa tai ei viivästys aiheuttaa katkon keväällä, jos laitetta ei ole edes tilattu. Ja kärsivällisyys on valttia, koska mitään suurempaa tai pitkäikäisempää järjestelmää välille ei ole odotettavissa. Nyt on siis hyvä aika levätä - niiden jotka tekevät talkoolla töitä - kerätä voimia v. 2008 palvelin uudistuksella.

t.
markku
Markku Kukkola
sukututkija/perustajajäsen

Vastaa Viestiin