Hautakivet

Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toimintaan ja nettisivuihin liittyvät keskustelut.
Avatar
Jallu
Viestit: 9
Liittynyt: 26.05.2007 09:34
Paikkakunta: Raisio

Hautakivet

Viesti Kirjoittaja Jallu » 03.09.2007 19:29

Olisiko mahdollista lisätä kuvia hautakivistä. Eli oma hakemisto hautausmaista ja sinne voisi kaikki lisätä omia kuvia.
Terve siv vaa
T:Jallu

eijali
Viestit: 94
Liittynyt: 08.08.2006 22:23
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja eijali » 03.09.2007 20:09

Tuo olisi aika hyvä idea, koska minullakin olisi niitä kuvia ja ne olisi hyvä saada näkyville. Esim. Karjalohjan vanhalta hautausmaalta kuvasin tänä kesänä jäljellä olleet muistomerkit.
T. Eija

Avatar
Jallu
Viestit: 9
Liittynyt: 26.05.2007 09:34
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Jallu » 03.09.2007 20:57

Juu. minullakin on kuvia sieltä täältä. Ja mikä parasta kaikki voisivat osallistua. Eikä kuvan laatu olisi niin tärkeä vaan tiedot jotka kivessä on.
Terve siv vaa
T:Jallu

Anne
Viestit: 185
Liittynyt: 12.08.2006 11:51

Viesti Kirjoittaja Anne » 04.09.2007 17:21

Hei,

Oletteko tietoisia SSS:n hautakirjoituksia ja hautakuvia sivustosta
http://www.genealogia.fi/haudat/ , joten ei liene tarkoituksenmukaista tehdä vastaavaa sivustoa.

t. Anne

eijali
Viestit: 94
Liittynyt: 08.08.2006 22:23
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja eijali » 05.09.2007 08:46

Olet Anne oikeassa, mutta minulla ainakin on jäänyt sinne lähettämättä, koska ne pitää lähettää CD:nä eikä niitä voi laittaa suoraan palvelimelle. Ja sitten olen itse nimennyt kuvat uudelleen. Joten nyt niissä ei olekaan enää sitä kameran omaa numerointia tallella. Jos ne voisi lähettää suoraan palvelimelle ja numeroida vaikka ykkösestä eteenpäin ja mukaan TL, niin se olisi kyllä paljon helpompaa. Eli minulla jää edelleen kaikki ottamani hautausmaakuvat ties minne unholaan.
T. Eija

Avatar
Jallu
Viestit: 9
Liittynyt: 26.05.2007 09:34
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Jallu » 06.11.2007 17:20

Missä viipyy SSHY vastaus
Terve siv vaa
T:Jallu

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Viesti Kirjoittaja jani » 06.11.2007 18:50

Täsä yksi "SSHY":n vastaus, muut hallituksen jäsenet saavat kommentoida kanssa. :)

En usko, että ainakaan lähitulevaisuudessa meille tulee hautakivien kuvia nettiin. Ensinnäkin SSS:llä on jo hyvällä alulla oma projektinsa, toiseksi tietosuojavaltuutettu on riitauttanut niiden julkaisemisen laillisuuden ja kolmanneksi meillä ei vaan ole voimavaroja toiminnan lisäämiseen tälle saralle.

Enemmän minua kiinnostaisi alkuperäisen arkistomateriaalin kuvaaminen, siitä joitain esimerkkejä on jo sivuillamme (Pori, Köyliö). Tämäkään "projekti" ei ole lähtenyt liikkeelle, vaikka siitä on puhuttu jo parikin vuotta, koska meillä ei ole sille vetäjää. Nykyisillä yhdistyksen aktiiveilla kun on kädet täynnä töitä omilla osa-alueillaan jo nyt.

Jos jotakuta tällainen homma kiinnostaa, ottakaa yhteys infoon. Kyseessä olisi siis lupien tiedustelu seurakunnilta/arkistoilta, kuvaajien etsiminen ja kouluttaminen (itsekin saa toki kuvata), jne. Varsinainen kuvien käsittely tehtäisi kyllä meidän tahollamme skannattujen kuvien lomassa.
----- Jani Koski -----

Vastaa Viestiin