SSHY aloittaa yhteistyön kirkonkirjojen indeksoinnissa

Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toimintaan ja nettisivuihin liittyvät keskustelut.
Markku Kukkola
Viestit: 5
Liittynyt: 31.10.2010 12:21

Re: SSHY aloittaa yhteistyön kirkonkirjojen indeksoinnissa

Viesti Kirjoittaja Markku Kukkola » 30.12.2010 16:10

Sami Lehtosen kanta on perusteltua, että mielummin käsi kädessä tehdään yhteistyötä, jota kauan on odotettukin. Kaikkien yhteiseksi hyväksi tätäkin SSHY:tä on tehty - itse olen ainakin tehnyt ne kaikkien yhteiseksi katsomatta onko jäsen tai ei taikka SSS:n henkilöitä.

Yhdistyksen hallituksella on lain mukaan täysi oikeus edetä asiassa ja tuoda vain tietoja yleiskokouksiin, joihin taas jäsenistöllä on oikeus osallistua. Syyskokouksissa tehdään henkilövalintoja ja toimintasuunnitelmia, joihin vain jäsenet voivat tehdä ehdotuksia. Säännöt ovat sääntöjä ja ainakin minä olen ollut sitä mieltä riidoilla ei edistetä mitään asiaa, joka liittyy sukututkimukseen. Meidän pitäisi olla ylpeitä SSHY:n ja KA:n yhteistyöstä, jossa on vielä SSS:n väkeäkin mukana. Tämä jos mikä edistää hyviä toimintatapoja sukututkimuksen hyväksi.
Oma käsitykseni on hakemistojen suhteen ollut se, että tehtäessämme me olemme jo luopuneet oikeudestamme SSHY:lle ja SSHY:n toimivalla hallituksella on jäsenistön täysi tuki asian edistämisessä eri tahojen kanssa. Tämän tuen me annamme yleiskokouksissa, joihin siis vain jäsenet saavat osallistua. Niiden, jotka eivät ole jäseniä ja ovat ahkeroineet SSHY:n hyväksi voin pahoitella SSHY:n puolesta, jos kokevat saavansa suurta vääryyttä.

Toivotan kaikesta huolimatta Hyvää ja Menestyksellistä Uutta Sukututkimus Vuotta 2011 kaikille tasapuolisesti!
Sekä mahtavat K i i t o k s e t SSHY:n hallitukselle ja talkoisiin osallistujille.

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Re: SSHY aloittaa yhteistyön kirkonkirjojen indeksoinnissa

Viesti Kirjoittaja jani » 31.12.2010 02:04

Olen Annun pyynnöstä poistanut hänen viestinsä tästä ketjusta.
----- Jani Koski -----

Risto
Viestit: 135
Liittynyt: 09.07.2007 16:42
Paikkakunta: Kemi. SSHY jäsen

Re: SSHY aloittaa yhteistyön kirkonkirjojen indeksoinnissa

Viesti Kirjoittaja Risto » 31.12.2010 14:41

Jani.

Olisiko syytä poistaa koko ketju, jättää vain ilmoitus indeksoinnista, koska voi olla, että
lukija-keskustelija, ei aina ymmärrä mistä on kyse, kun osia keskusteluista on poissa.

Hyvää Uutta Vuotta 2011 Kaikille.

Risto jnr. 334
Risto SSHY jäsen

Marjaana
Viestit: 126
Liittynyt: 03.12.2006 21:58
Paikkakunta: Oulu

Re: SSHY aloittaa yhteistyön kirkonkirjojen indeksoinnissa

Viesti Kirjoittaja Marjaana » 01.01.2011 13:22

Poistin viestini tästä poistettujen viestien vuoksi torsoksi muuttuneesta ketjusta.
Viimeksi muokannut Marjaana, 01.01.2011 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eijali
Viestit: 94
Liittynyt: 08.08.2006 22:23
Paikkakunta: Tammela

Re: SSHY aloittaa yhteistyön kirkonkirjojen indeksoinnissa

Viesti Kirjoittaja eijali » 01.01.2011 13:45

Hyvää uutta vuotta kaikille SSHY:n jäsenille ja muillekin!
Mielestäni tunnelma ei ole mitenkään huono ainakaan SSHY:ssä, koska koko ajan pyritään tekemään sitä, mistä alunperin on ollut kyse eli sukututkimuksen edistämistä.
Yhteistyö on kaikilla elämänaloilla nykyään erittäin tärkeää ja sen takia onkin hyvä, että myös SSHY:n taholta osallistutaan tärkeisiin projekteihin, koska ainoastaan sillä tavalla ollaan ns. ajan hermolla asioissa.
Digitointi ei lopu ja aina on uusia haasteita löydettävissä, joilla sukututkimusta edistetään!

Vastaa Viestiin