Kansallisarkisto ja SSS digitoivat kirkonkirjoja

Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toimintaan ja nettisivuihin liittyvät keskustelut.
Jaana A
Viestit: 4
Liittynyt: 09.12.2008 20:49

Re: Kansallisarkisto ja SSS digitoivat kirkonkirjoja

Viesti Kirjoittaja Jaana A » 20.02.2010 17:48

Älkää nyt ystävät kalliit vain luovuttako ja lopettako digitoimista: SSHY:n digitoimat sivustot ovat ihanan käyttäjäystävällisiä, etenkin niissä seurakunnissa missä yksityiskohtaiset hakemistotkin ovat käytettävissä. Digitaaliarkiston systeemit ovat ainakin toistaiseksi olleet mielestäni huomattavasti hankalampia ja kömpelömpiä käyttää. SSHY:n sivujen avulla tietojen löytäminen on todella näppärää ja nopeaa! Eli ISO KIITOS kaikille digitointintiin tähän mennessä osallistuneille!

punkka
Viestit: 11
Liittynyt: 16.02.2010 12:12

Re: Kansallisarkisto ja SSS digitoivat kirkonkirjoja

Viesti Kirjoittaja punkka » 21.02.2010 10:44

Olen uusi kirjoittaja tällä foorumilla ja saattaa olla, että kirjoitan tätä viestiä nyt väärään paikkaan, mutta en nyt muutakaan paikkaa hoksannut.
Kysymykseni liittyy kuitenkin digitointiin eli olen odottanut kuin kuuta nousevaa sitä hetkeä, että löytäisin Tyrnävän seurakunnan vähäiset palamatta jääneet kirkonkirjat digitoituina SSHY:n tiedostosta. Siellä on tällä hetkellä pari vaivaista juttua, jotka eivät kyllä auta minua ollenkaan. Haluaisin löytää isäni suvun tietoja ilman, että on pakko mennä maakunta-arkistoon penkomaan mikrofilmejä.
Siis kysymys: milloin mahdollisesti tuo digitointi tapahtuu joko SSHY:n ja Kansallisarkiston yhteistoiminnassa tai jonkun talkoolaisen toimesta?

eijali
Viestit: 94
Liittynyt: 08.08.2006 22:23
Paikkakunta: Tammela

Re: Kansallisarkisto ja SSS digitoivat kirkonkirjoja

Viesti Kirjoittaja eijali » 22.02.2010 21:23

https://www.blogger.com/comment.g?blogI ... 6039557604

http://sukututkijanloppuvuosi.blogspot.com/

Tässä kaksi linkkiä Kaisa Kyläkosken sivuille. Kannattaa lukea hänen tekstejään muutenkin kuin vain nämä kaksi kirjoitusta.

Vastaa Viestiin