Miksi ääkköset eivät toimi?

Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toimintaan ja nettisivuihin liittyvät keskustelut.
viikari35
Viestit: 28
Liittynyt: 20.10.2006 19:34

Miksi ääkköset eivät toimi?

Viesti Kirjoittaja viikari35 » 04.11.2009 13:32

Minulla on Firefox 3.0.15 ja siinä aseteltuna Pohjoismaalainen oletusmerkkikoodaus, mutta silti nuo SSHY:n sivut näyttävät ääkkösten paikalla kysymysmerkkiä.

Tällä keskustelupalstalla ääkköset toimivat oikein.

Mistä mahtaa olla kysymys?

Avatar
JaskaS
Viestit: 2419
Liittynyt: 03.11.2006 01:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi ääkköset eivät toimi?

Viesti Kirjoittaja JaskaS » 04.11.2009 15:47

Yritin simuloida tilannettasi, mutten siinä ihan onnistunut :(
Sen sijaan sain aikaiseksi harakanvarpaita asettamalla Unicoden ilman automaattista tunnistusta.
Tämä foorumi pakottaa näemmä aina oikeaan merkistöön (Unicode) uudelleen avattaessa, vaikka miten raksisi vaihtoehtoja. SSHY:n sivuilla näkyy tulevan Western (Windows-1252), mutta näyttää samalta, vaikka pakottaisi jonkun muunkin paitsi Unicoden.

Onko sinulla automaattinen tunnistus päällä? Suljin juuri suomenkielisen koneen, mutta englantilaisessa Auto-Detect täppä kohtaan Universal (muut vaihtoehdot ovat kaikki itäisiä kieliä).

:) Jaska

viikari35
Viestit: 28
Liittynyt: 20.10.2006 19:34

Re: Miksi ääkköset eivät toimi?

Viesti Kirjoittaja viikari35 » 04.11.2009 19:51

Juu. Kiitos nyt sain toimimaan. Olin ilmeisesti säätänyt väärästä paikasta eli Työkaluista. Tuolta 'Näytä'-osastolta kun valitsi merkistökoodauksen niin alkoi toimia.

Avatar
Make
Viestit: 63
Liittynyt: 31.12.2006 14:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Miksi ääkköset eivät toimi?

Viesti Kirjoittaja Make » 12.11.2009 21:12

viikari35 kirjoitti:Minulla on Firefox 3.0.15 ja siinä aseteltuna Pohjoismaalainen oletusmerkkikoodaus, mutta silti nuo SSHY:n sivut näyttävät ääkkösten paikalla kysymysmerkkiä.

Tällä keskustelupalstalla ääkköset toimivat oikein.

Mistä mahtaa olla kysymys?
Mikset muuten päivitä Firefoxia? Uusin on 3.5.5 ja aika paljon sutjakkaampi monessa asiassa. (Ylävalikosta: Ohje - Hae päivityksiä ja eikun lataus, ei kestä kauaa ja sen jälkeen selaimen uudelleen käynnistys). Ainakaan ääkkösongelmaa ei ole.
----
Ad honorem nominis nobilis
Markku

Vastaa Viestiin