Savolaisasutus 1500 - 1600 luvulla

Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toimintaan ja nettisivuihin liittyvät keskustelut.
manunposti
Viestit: 37
Liittynyt: 25.09.2009 09:07

Savolaisasutus 1500 - 1600 luvulla

Viesti Kirjoittaja manunposti » 04.10.2009 16:30

Hei kaikki!

Olen yrittänyt selvitellä meidän sukumme asuinsijoja mutta en ole päässyt asiassa alkua pitemmälle.
Riitta Räsäsen toimittamassa ja SKS.n julkaisemassa kirjassa "Savo ja Sen Kansa" kerrotaan sivulla 21 Savolaisen sukuraamatun nimisestä hankkeesta jonka pitäisi sisältää 1561 maakirjan sekä verollepano- ja maanmittauspöytäkirjojen perusteella tietoja Savon viljelyshistoriasta ja savolaisista suvuista. En ole löytänyt netistä mitään tietoa mainitusta tutkimuksesta. Muunmuassa Habermannin maantarkastusluettelosta en löydä haluamiani tietoja.
Onko teillä kenelläkään tietoa mainitusta tutkimuksesta?
Minulla on Suonenjoen historia jossa on kaikkien Suonenjoen kylien asutukset 1500 luvulta Talojen paikkojen ja omistajien tarkkudella. Esimerkikksi kotikyläni Kärkkäälän ensimmäiset asukkaat ovat olleet, kyseisen kirjan mukaan, kaksitaloa asuttaneet Kärkkäisen veljekset. En jaksa oikein uskoa että jostain löytysi vastaavat tiedot myös Kallaveden rannoilta!
Minun taidoillani on parempi löyt'ää valmiita tutkimuksia kuin lähteä niin vanhoja asiakirjoja tutkimaan.

Kaunista syksyn jatkoa!
T: manu

kkylakos
Viestit: 29
Liittynyt: 10.08.2006 11:21

Re: Savolaisasutus 1500 - 1600 luvulla

Viesti Kirjoittaja kkylakos » 05.10.2009 08:59

Hei,

kun kyse on noinkin tuoreesta kirjasta niin ottaisin sinuna yhteyttä suoraan kyseisen artikkelin kirjoittajaan tai sitten kirjan toimittajaan.

Terveisin,
Kaisa Kyläkoski
http://sukututkijanloppuvuosi.blogspot.com/

Vastaa Viestiin