Käännös-ja lukuapua

Täällä voi kysyä apua epäselvien tekstien tulkitsemiseen.
OrvokkiT
Viestit: 60
Liittynyt: 24.10.2014 17:26

Käännös-ja lukuapua

Viesti Kirjoittaja OrvokkiT » 10.03.2017 12:55

En tiedä kuuluisiko tämä viesti paremmin toiselle osastolle, mutta ajattelin, että se löytää avun tarvitsijat (ja antajat) täältä parhaiten.

Täällä forumilla on rekisteröityneenä nimimerkki Arcobaleno. Hän on venäläinen nainen, jonka suku on Suomesta. Hän on opetellut Hiskin ja alkuperäisdokumenttien käytön ja on löytänyt paljon suomalaista sukuaan niiden avulla. Hän pärjää printtitekstin kanssa, mutta käsinkirjoitettu vanha suomi ja ruotsi tuottavat vaikeuksia vaikka hän yrittää opetella niitäkin. (Nostan hattua!)

Hän haluaisi keskustella löydöistään ja saada tulkkausapua vanhojen käsinkirjoitettujen tekstien kanssa. Hän haluaa myös itse tarjota apuaan venäläisten tekstien kanssa, joko käännösapua tai lukuapua tai muuta selvitystä. Hän EI tarjoa apuaan rahan takia vaan silkasta auttamisen halusta sekä haluaisi osallistua keskusteluun suomalaisten kanssa.

Keskustella voi joko julkisesti tai yksityisviesteillä tai sähköpostillakin. Hän osaa hyvin englantia, mutta ellei halua kirjoittaa englanniksi, suomeakin voi kirjoittaa, koska hän voi käyttää google-kääntäjää lukemiseen ja myös vastaamiseen. Jos käytätte suomea, muistakaa käyttää kirjakieltä, jotta google osaa kääntää. Itse olen ollut hänen kanssaan paljon yhteyksissä, koska etsin sukuani Venäjältä ja hän on auttanut minua siinä. (Oma venäjän taitoni rajoittuu pelkkiin aakkosiin.) Hän vaikuttaa erittäin mukavalta ja on todella tarkka ja antaumuksellinen sukututkija. Ottakaa ihmeessä yhteyttä, koska saatte varmasti tarkkaa ja asiantuntevaa apua. :)