Muistakaa ilmoittaa varauksenne varauslistalle

Digitoimisesta keskusteluun tarkoitettu foorumi.
kaisa48
Viestit: 7
Liittynyt: 20.05.2009 20:26

Muistakaa ilmoittaa varauksenne varauslistalle

Viesti Kirjoittaja kaisa48 » 01.12.2010 21:46

Hyvät skannaajat käykääpä tarkistamassa varauslistalta ovatko ne seurakunnat joita aiotte skannata myös varauslistalla, ellei ole lisätkää ne kiireesti sinne.
On tosi harmillista huomata, että jokin seurakunta ilmestyy nettiin ja on itse saanut sen juuri skannattua, hakemiston tehtyä ja lähetettyä digiarkistoon, vieläpä varauskin on ollut varauslistalla. Näin kävi omalta osaltani Loimaan kuolleitten luettelon kohdalla. Tuonkin ajan olisin voinut käyttää jonkin muun seurakunnan digitoimiseen.

Avatar
tiitus
Ylläpitäjä
Viestit: 231
Liittynyt: 08.08.2006 22:20
Paikkakunta: Pöytyä, Finland

Re: Muistakaa ilmoittaa varauksenne varauslistalle

Viesti Kirjoittaja tiitus » 02.12.2010 09:21

Juu tämä on tärkeää :!:
Mahtaako nämä molemmat skannattu Akaassa?

kaisa48
Viestit: 7
Liittynyt: 20.05.2009 20:26

Re: Muistakaa ilmoittaa varauksenne varauslistalle

Viesti Kirjoittaja kaisa48 » 02.12.2010 22:20

Ei ole molempia skannattu Akaassa. Akaassa skannattiin ainoastaan kortteja.
Olkoon skannattu filmi missä hyvänsä, mutta halusin tuoda julki sen
että merkitkää varauksenne listalle. Siitä on silloin iloa kaikille, niin skannaajille kuin
niille jotka jännityksellä odottavat joko tässä kuussa se "oma seurakunta" tulla tupsahtaa nettiin.

Avatar
tiitus
Ylläpitäjä
Viestit: 231
Liittynyt: 08.08.2006 22:20
Paikkakunta: Pöytyä, Finland

Re: Muistakaa ilmoittaa varauksenne varauslistalle

Viesti Kirjoittaja tiitus » 03.12.2010 06:11

Niin ihan vielä ei ole se tilanne, että skannattavasta aineistosta olisi pulaa, eli kaikille
riittää omia skannattavia. Pyritään jatkossa välttämään päälekkäisyyksiä.
Yritän saada aikaiseksi, jotta olisi mahdollista päästä käymään tutustumassa digitoijien
projektien edistymiseen eri paikkakunnilla ja hieman samalla kiinnittää huomion asiaan.

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Re: Muistakaa ilmoittaa varauksenne varauslistalle

Viesti Kirjoittaja jani » 07.12.2010 02:13

Pahoittelen tapahtunutta. Olen kyllä yrittänyt välttää näiden päällekäisyyksien tapahtumista, mutta aina sillon tällöin joku kirja livahtaa välistä. Teitä digitoijia kun on niin monelta paikkakunnalta, että aina ei muista kuka tekee mitäkin... Loimaan kuvittelin menneen niin, että rullat digitoitiin Salossa ja kortit hoiti Akaa. Nämä kuolleet olivat kuitenkin rullalla noinkin tuoreisiin tapahtumiin, joten en huomannut tarkistaa asiaa kun teitte varauksen.

Kannattaa kuitenkin laittaa ne digitoidut kuvat tulemaan, varsinkin jos ne on tehty korteilta. Joskus korteilla on sellaista materiaalia, mikä on rullia kuvattaessa jäänyt mikrofilmaamatta.

Siinä olen ehdottomasti samaa mieltä, että mahdollisimman monen tulisi tehdä varaukset etukäteen, vaikka ihan laittamalla infoon siitä viestin jos ei halua lomaketta käyttää. Olen pyrkinyt laittamaan eteenpäin minulle tulevia "varauksia", mutta varsinaista varauslistaa ylläpitää Marjaana, joten varmimmin viesti menee perille lomakkeen/infon kautta.
----- Jani Koski -----

u9811
Viestit: 3
Liittynyt: 08.04.2010 21:58

Re: Muistakaa ilmoittaa varauksenne varauslistalle

Viesti Kirjoittaja u9811 » 19.01.2012 23:17

Hei,

miten sinne varauslistalle pääsee ja onko siellä nähtävissä vielä digitoimattomat/varaamattomat filmit/kirjat

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Re: Muistakaa ilmoittaa varauksenne varauslistalle

Viesti Kirjoittaja jani » 20.01.2012 02:18

Varaukset löytyvät Tulossa-sivulta:
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/ ... ulossa.htm

En ole ehtinyt päivittämään sitä vielä, mutta yritän saada sen tämän kuun aikana tehtyä. Jos haluaa varmistua varatuista kirjoista, kannattaa laittaa sähköpostiviesti infoon tai minulle.
----- Jani Koski -----

Vastaa Viestiin