Sukutilakunniakirja

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
Raijamarja
Viestit: 17
Liittynyt: 10.09.2014 22:33

Sukutilakunniakirja

Viesti Kirjoittaja Raijamarja » 07.02.2017 18:25

Olen nähnyt vuonna 1934 myönnetyn sukutilakuniakirjan Parikkalassa olleelle suvulle ja ottanut siitä valokuvan, mutta kuva on huono, koska sen päällä oli lasi. Haluaisin saada kopion tästä kunniakirjasta. Sen on myöntänyt Maatalousseurojen keskusliiton valtuuskunta ja Itä-Karjalan maanviljelysseura. Olen kysynyt kopiota Pro Agrialta ja Maatalousmuseo Sarkasta, mutta heillä ei ole sitä. Osaako kukaan neuvoa, mistä tällaisen kopion voisi saada vai onko kopioita olemassakaan?

matzi
Viestit: 344
Liittynyt: 26.01.2016 15:41
Paikkakunta: Mikkeli/Hirvensalmi/Mäntyharju/Inkeri

Re: Sukutilakunniakirja

Viesti Kirjoittaja matzi » 07.02.2017 21:27

Hei!
Jos sinulla on vielä yhteyksiä sukutilaan, niin asia kaiketi onnistuu kaavakkeella jonka löydät tuolta. matzi


https://www.proagria.fi/sites/default/f ... iseksi.pdf

timotk
Viestit: 275
Liittynyt: 22.03.2011 17:23

Re: Sukutilakunniakirja

Viesti Kirjoittaja timotk » 10.02.2017 19:23

Hei. Sitä kirjaa, jonka olet nähnyt on ilmeisesti vain yksi joka on toimitettu tilaajalle. Pro Agrialla on varmaankin hallussaan se konsepti, josta on kirjoitettu laadukkaalla ja koristeellisella tekstauksella vakiopohjalle lopullinen tulos. Jos kaipaat vain tietoja niin mahdollisesti Pro Agria antaa konseptin sinulle. Minä sain useita konsepteja, mutta siinä luovutuksessa oli ehtoja, joita en voi kertoa. Ainakin yhdessä sukukirjassa oli virheitä, kun esim. kaksi sukupolvea oli muuttunut yhdeksi. Oli näet kaksi Christer Christerssonia. Timo

Raijamarja
Viestit: 17
Liittynyt: 10.09.2014 22:33

Re: Sukutilakunniakirja

Viesti Kirjoittaja Raijamarja » 11.02.2017 16:50

Kiitos vastaajille, mutta ne eivät valitettavasti auta minua eteenpäin. Kuten kerroin, olen ollut yhteydessä ProAgriaan ja tässä saamani vastaus: "Kunniakirjan tunnus ja myöntövuosi viittaavat siihen, ettei kyseinen kunniakirja ole meidän järjestömme myöntämä. Enkä tosiaan löytänyt tapausta kortistostamme." Onko jotain muita tahoja, josta asiaa voisi kysyä?
Terv. Raijamarja

matzi
Viestit: 344
Liittynyt: 26.01.2016 15:41
Paikkakunta: Mikkeli/Hirvensalmi/Mäntyharju/Inkeri

Re: Sukutilakunniakirja

Viesti Kirjoittaja matzi » 16.02.2017 10:57

Oletko kysynyt Mikkelin maakunta-arkistosta? Itä-Karjalan maanviljelysseuran arkistot on siellä.
Arkistot: Laatokan Karjalan maanviljelysseura ry:n arkisto.
Nimi vaihtui 1942.

Vastaa Viestiin