Tyrvään v. 1875 mikrokortit, ovatko jossain digimuodossa?

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
siru
Viestit: 7
Liittynyt: 20.03.2007 16:34
Paikkakunta: Kangasala

Tyrvään v. 1875 mikrokortit, ovatko jossain digimuodossa?

Viesti Kirjoittaja siru » 30.03.2007 11:37

Näin uutena foorumilaisena ja rippikirjojen tutkijana kyselen jälleen apua teiltä kokeneemmilta. HisKiä olen jo oppinut sujuvasti käyttämään, mutta mistä voin katsella Tyrvään vuoden 1875 kastettuja, kun minulla on alla olevasti korttien numerot tiedossani?

Onko mentävä kirkkkoherranvirastoon paikanpäälle vai näkisikö näitä internetin kautta jostain?

KASTETUT, korttien numerot :128 - 134 vuodet 1875 - 1884

Pitäisi löytää vanhemmat 25.3.1875 Tyrväällä syntyneelle Vilho Emil Vallinille.
Näenkö hänen vanhempiensa tietoja tuosta kastekirjasta vai mistä saisin heidät selville?

Kiitos jälleen avustanne - olen itse näissä vielä kovin kömpelö!

Anne
Viestit: 185
Liittynyt: 12.08.2006 11:51

Viesti Kirjoittaja Anne » 30.03.2007 14:03

Hei,

Digiarkistoon ei vielä kukaan ole toimittanut ko. kuvia. Joten netistä tätä mikrofilmattua syntyneiden luetteloa ei ole vielä mahdollista lukea.

Noita kysymiäsi kortteja sinulla on mahdollisuus itse lukea:
-lainaamalla Tyrvään kortit Mikkelin maakunta-arkistosta lähimpään kirjastoon, jossa mikrofilmien lukulaite. Samalla kannattaa lainata ajankohdan muitakin kirjoja. http://www.narc.fi/Arkistolaitos/mma/mluett/tyrvaa.html .

- etsimällä lähin arkisto tai kirjasto, jossa noita kortteja on ( matka tosin voi tulla liian pitkäksi)
- Mikkelin maakunta-arkistosta voi myös ostaa kortteja

Mikäli päätät kääntyä Tyrvään seurakunnan puoleen , niin kannattaa etukäteen soittaa ja selvittää millaiset sukututkijoiden palvelut heillä on.

Kastekirjassa on yleensä merkitty syntymäpäivä, kastepäivä, vanhempien nimet, kummit, syntymäpaikka (kylä, talo), ja kasteen suorittanut pappi.
Esim.
http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/ ... 9-16/1.htm


T. Anne

larita
Viestit: 34
Liittynyt: 24.08.2006 17:23
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja larita » 31.03.2007 00:47

Tyrvään mikrofilmit löytyvät myös Tampereen kaupunginkirjastosta, olen itse niitä sieltä kaukolainannut. Tarvitsemasi tiedot löytyvät kastettujen luettelosta ja rippikirjoista, joissa on myös vanhempien syntymäajat.
Näitä Alajärven Käpyahoja voin vilkaista kun käyn Seinäjoen maakuntakirjastossa. Siellä on Alajärven kortit nähtävänä.
-Ritva-

siru
Viestit: 7
Liittynyt: 20.03.2007 16:34
Paikkakunta: Kangasala

Paljon kiitoksia!

Viesti Kirjoittaja siru » 31.03.2007 19:42

Nämä ovat arvokasta tietoa ja on hienoa, jollei minun tarvitsekaan lähteä Tampereen kirjastoa kauemmas!

Erittäin hienoa olisi, jos saisin myös Alajärven Käpyahoista mitä tahansa tietoa, koska siltä osin en ole päässyt juurikaan eteenpäin.

Vastaa Viestiin